פרופ' קמיל פוקס: "כבר שבוע שני שרע"מ לא עוברת את אחוז החסימה"

אייל ראובן No Comments on פרופ' קמיל פוקס: "כבר שבוע שני שרע"מ לא עוברת את אחוז החסימה"

פרופ' פוקס אמר בריאיון ל"קול חי", כי במידה ואחוז ההצבעה במגזר הערבי היה עומד גם על 46% הצבעה בבחירות שהיו מתקיימות היום – מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס הייתה עוברת את אחוז החסימה. "הם על הגבול וזה תלוי באחוז ההצבעה", הסביר

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בסקר מנדטים של פרופ' קמיל פוקס שהתפרסם אתמול (מוצאי שבת) בערוץ 13, נמצא כי אילו הבחירות היו נערכות היום – זו הייתה מפת המנדטים: הליכוד 36 מנדטים, יש עתיד 20, הציונות הדתית 9, ש"ס 8, כחול לבן 8, יהדות התורה 7, הרשימה המשותפת 7, העבודה 6, ימינה 6, ישראל ביתנו 5, מרצ 4 ותקווה חדשה אף היא הייתה זוכה ל-4 מנדטים. על פי הסקר, רע"מ לא הייתה עוברת את אחוז החסימה.

עוד עלה מהסקר, על השאלה האם מסכימים להתבטאותו של ח"כ ניר אורבך לפיה "הניסוי נכשל", בהקשר של השותפות עם רע"מ – 51% מהמשיבים הסכימו עם דבריו, 28% לא הסכימו ו-21% לא יודעים.

פרופ' קמיל פוקס, העומד בראש מכון הסקרים שערך את הסקר, שוחח הבוקר (ראשון) עם דוד חכם ומשה אוסדיטשר במהדורת הבוקר של "קול חי". "זה כבר שבוע שני שמפלגת רע"מ לא עוברת את אחוז החסימה בסקר שלנו", אמר פוקס בפתח הדברים.

פוקס הוסיף ואמר כי בקרב הנשאלים מהמגזר הערבי, נבדק גם אחוז ההצבעה הצפוי ועל פי תוצאות הסקר, מדובר ב-40% הצבעה במגזר, אל מול 46% הצבעה בבחירות האחרונות ולפיכך נעשה חישוב המנדטים לפי אותו אחוז הצבעה נמוך (40%). "אנחנו רואים חוסר התלהבות במגזר ללכת להצביע", אמר פוקס.

עם זאת, הוא הדגיש כי במידה ואחוז ההצבעה במגזר הערבי היה עומד גם על 46% הצבעה בבחירות שהיו מתקיימות היום – מפלגת רע"מ בראשותו של מנסור עבאס הייתה עוברת את אחוז החסימה. "הם על הגבול וזה תלוי באחוז ההצבעה", הסביר.

עוד הוסיף פוקס והסביר בריאיון: "אנחנו מעגלים את המספרים, כי בסוף צריך לחלק את נתונים ל-120 ואי אפשר לדעת בדיוק איך המספרים יתחלקו. למשל הליכוד קיבלה 36.4 מנדטים. זה מספר שצריך לעגל".

בסיום הריאיון, נשאל פוקס האם הוא מקבל לאחרונה יותר הזמנות לעריכת סקרים, מה שעשוי להעיד על בחירות מתקרבות- והשיב בשלילה ואף הוסיף כי הבחירות המקומיות בתל אביב מעסיקות לאחרונה את מכון הסקרים שלו יותר.



0 תגובות